Prowadzenie zeszytu przedmiotowego
|
·
Zeszyt musi być podpisany [za brak podpisu w
przypadku sprawdzenia uczeń otrzyma ndst.];
·
Uczeń systematycznie prowadzi notatki, odrabia
zadania domowe, wkleja kartki z ćwiczeniami itp.;
·
Zaniechania w tej mierze skutkują otrzymaniem
oceny niedostatecznej;
·
Po stronie tytułowej należy zostawić pustą
kartkę [2 strony] na uwagi nauczyciela [oceny + terminy sprawdzianów];
|
Prowadzenie zeszytu lektur [z tyłu
zeszytu przedmiotowego, ok. 10 stron]
|
·
Uczeń samodzielnie [własnoręcznie] sporządza notatki wg podanego schematu: autor,
tytuł, epoka, gatunek, rodzaj, bohaterowie, streszczenie;
·
Uczeń systematycznie, na bieżąco i zgodnie z
podanym przez nauczyciela kalendarzem lektur uzupełnia wpisy;
·
Streszczenie podlega ocenie jak zadanie domowe (jednorazowo);
·
Brak wpisu za każdym razem traktowane będzie
jako nieprzygotowanie do lekcji [czytaj: ocena niedostateczna];
|
Nieprzygotowanie do zajęć
|
·
Na przygotowanie ucznia do zajęć składają się
następujące elementy: odrobione zadanie domowe, opanowanie treści z trzech
ostatnich lekcji, przyniesienie zeszytu, ćwiczeń i podręcznika;
·
Brak któregokolwiek elementu skutkuje
otrzymaniem tzw. „nieprzygotowania”, a po wyczerpaniu limitu oceną
niedostateczną;
·
Uczeń ma prawo do dwóch „np” w ciągu
semestru;
·
Nieprzygotowanie zgłasza się tylko po uprzednim zapytaniu nauczyciela;
·
Pytanie o ilość tzw. „np” traktowane jest jako
zgłoszenie nieprzygotowania;
|
Sprawdzanie wiedzy – ogólne zasady
|
·
Odbywa się w następujących formach: odpowiedź
ustna [prezentacje, recytacja, inscenizacja itp.], zadanie domowe, praca na
lekcji [w tym aktywność], dyktanda, kartkówki, sprawdziany, testy,
wypracowania;
·
Do każdej formy na bieżąco podawane są
szczegółowe kryteria oceny;
·
Ogólne kryteria oceniania oraz wymagania
podane są do informacji ucznia w pracowni polonistycznej;
·
W przypadku oceny opartej na punktacji stosuje
się przelicznik procentowy: 100%
celujący, 99% – 85% bardzo dobry, 84% – 75% dobry, 74% – 55% dostateczny, 54%
– 35% dopuszczający, od 34% niedostateczny;
·
Korzystanie z niedozwolonych źródeł lub praca
niesamodzielna skutkują otrzymaniem oceny niedostatecznej bez możliwości
poprawy;
·
Uczeń ma możliwość poprawy oceny najpóźniej do
dwóch tygodni od jej otrzymania w formie wskazanej przez nauczyciela (TYLKO na konsultacjach);
·
Uczeń ma obowiązek zakupić teczkę, w której będą przechowywane
jego prace [do 9 września podpisaną teczkę należy złożyć w wyznaczonym
miejscu];
|
Wystawianie ocen
|
·
Ocena roczna wystawiana jest na podstawie not
z obu semestrów. Nie bierze się pod uwagę tylko drugiego;
·
Oceny rocznej NIE ustanawia się na podstawie średniej arytmetycznej ocen
cząstkowych, gdyż nie każda nota jest tak samo ważna;
·
Waga ocen z poszczególnych form przedstawia
się następująco (uszeregowano je od najważniejszych do najmniej istotnych):
I GRUPA: sprawdziany (wpis na czerwono), prace
pisemne, testy,
kartkówki (wpis na zielono);
II GRUPA: ćwiczenia, zeszyty, zadania domowe,
wypowiedzi ustne;
III GRUPA: aktywność, praca na lekcji;
·
W przypadkach wątpliwych liczona będzie tzw.
średnia ważona;
·
Przy
ustalaniu oceny końcowej bierze się pod uwagę przede wszystkim formy pisemne
oraz pracowitość ucznia (odrabianie zadań domowych).
·
Brak 4 zadań domowych w ciągu semestru (4
oceny niedostateczne) powoduje obniżenie oceny końcowej o stopień.
·
WAŻNE:
aktywność nie jest elementem decydującym o ocenie końcowej (nie zmienia na
wyższą oceny wystawionej na podstawie not z form pisemnych) .
·
W uzasadnionych sytuacjach uczeń ma możliwość
odwołania się od ustalonej przez nauczyciela oceny końcowej (następnego dnia
po otrzymaniu informacji zobowiązany jest złożyć stosowny wniosek).
|
Planowanie pracy – formy sprawdzania
wiedzy
|
·
Raz w miesiącu uczeń będzie pisał wypracowanie
realizujące określoną formę:
I klasa: opis i opowiadanie, charakterystyka,
sprawozdanie;
II klasa: rozprawka, recenzja, list;
III klasa: formy mieszane – list z
elementami rozprawki,
charakterystyka z
elementami rozprawki, list z elementami
charakterystyki,
opisu czy opowiadania itp.;
·
Dla utrwalenia dana forma będzie zadana do
zredagowania w domu – sprawdzane będą wybrane zadania domowe (po 5, 6 prac za
każdym razem);
·
Raz w miesiącu – w każdy ostatni poniedziałek
– dyktando oraz zadania gramatyczne sprawdzające znajomość materiału
omawianego w danym miesiącu;
·
Raz w miesiącu test czytania ze zrozumieniem
(wielokrotnego wyboru)
·
Na bieżąco – po umówieniu określonej partii
materiału – sprawdziany literackie;
·
W razie konieczności – kartkówki z lektur;
·
Razem uczeń uzyska na semestr ok.: 4 oceny z
wypracowań, 3 noty z dyktand, 3 – z testu wielokrotnego wyboru, 2 ze
sprawdzianów, min. 3 z zadań domowych (streszczenia lektur, zadawane na
bieżąco), 2 z wypowiedzi ustnej (odpowiedź, prezentacja, recytacja), co
łącznie stanowi ok. 17 ocen na semestr.
|
Zasady zachowania –
REGULAMIN
|
·
Nie wolno zmieniać swojego miejsca;
·
Obowiązuje bezwzględny zakaz
przemieszczenia się po sali w trakcie lekcji oraz samowolnego opuszczania
klasy;
·
Ucznia obowiązuje punktualność;
·
Lekcja zaczyna się po wejściu nauczyciela do
klasy, a kończy w momencie, gdy nauczyciel to zasygnalizuje [słowem
„dziękuję”];
·
Nie wolno wchodzić za biurko nauczyciela i
dotykać czegokolwiek, co się na biurku znajduje;
·
NIEPRZESTRZEGANIE POWYŻSZYCH ZASAD SKUTKUJE
OTRZYMANIEM UWAGI ORAZ PRZYZNANIEM DODATKOWEGO ZADANIA [przepisywanie zasad,
dodatkowe zadanie lub inne];
|
2013/09/21
PSO z języka polskiego
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz